אז יש לך רעיון ליוזמה ציונית אך אינך יודע איך להוציא אותו לפועל…?

העניין שלנו בעולם הזה זה להצליח לשלב בין האידיאלים המהותיים הגדולים שלנו עם הפעולות המעשיות במציאות וזאת על מנת שהעולם יהיה מקום טוב יותר, לנו, לילדנו ושכנינו, ובסופו של דבר לעולם כולו.

ננסה להסביר לכם בנקודות ושלבים איך תוכלו להשתמש באתר הזה כדי לעזור לנו לקדם את הרעיון הציוני שנדלקתם עליו:

צריך לבחון את הרעיון שלכם כדי לראות אם באופן מעשי הוא יוכל לרדת למציאות:


  1. האם אכן באמת ‘נדלקתם’ על הרעיון? ממש בהתלהבות? ושעליו אתם חושבים רוב שעות היום (עליו חולמים בלילה)? אם כן- זה כמעט הכל. כל עוד יש לכם את הרצון ואת ההתלהבות על מימוש הרעיון הזה מתוך אידיאולוגיה טהורה לטובת הכלל אתם בדרך הנכונה.

  2. נסו לדמיין את מימוש הרעיון… (עולה לכם בראש?) עכשיו פירטו את הדמיון על פי הנקודות הבאות:

    • על מי המיזם ישפיע? (אילו חלק/ים מהעולם, מעם ישראל או ארץ ישראל)
    • תוך כמה זמן הרעיון יוכל לקום? (בהנחה וכל האמצעים עומדים לרשותכם)
    • לכמה זמן ההשפעה שלו תשמר? (התוצאה הישירה וההשפעה שלו על אחרים)
    • כמה אנשים תצטרכו שיעזרו לכם? (אתם הרי היזמים הבאים לנהל את העבודה..)
    • אילו מצרכים תצטרכו למימוש הרעיון? (מחומר גלם פשוט לכלים שיהיו לשימושכם.)
    • אם סיימתם לשרבט את הרעיון על פי הנקודות הללו, וההתלהבות להוציא את הרעיון לפועל רק התעצמה- סימן שזה רעיון טוב! עדיין מתלבטים, תצרו קשר איתנו כדי לשתף איתנו את הרעיון.. נשמח לשמוע ולתת עצה!

  3. השלב הבא הוא להחליט איך להציא לפועל את היוזמה, המבוסס על הנקודות לעיל בצורה יותר מסודרת (ורשמית..) כדי להביא את פרטי הרעיון לידי ליטוש וגימור סופי.

    • סוג מסלול – החליטו באיזה מסלול תרצו לפעול על מנת לגייס את המימון של היוזמה שלכם. לכל מסלול יתרונות וחסרונות המתאימות ליוזמות השונות, וראוי לשקול בצורה חכמה והגיונית בנוגע למסלול הכי מאתים עבור היוזמה שלכם. (ראו סוגי מסלולי מימון בתחתית העמוד). 
    • עלות היוזמה – תחשבו את עלות היוזמה שאותה תרצו לגייס (במסלול המדורג יש צורך לחשב עלות של כל יעד).
    • תקופת גיוס – תקבעו את אורך תקופת גיוס הכספים.

  4. השלב הבא זה לבנות את דף היוזמה שלכם כאן באתר. הירשמו לאתר ומעכשיו תוכלו בעצם לעצב את הדף ולקדם את היוזמה ישירות דרך האתר.

    • כנסו לראש העסקי/ שיווקי שלכם (דף יוזמה זה בעצם המקום שבו אתם מפרסמים את היוזמה). המטרה היא לייצור התעניינות וחיבור של כל מי שבמקרה רואה את הדף שלכם עם הרעיון שעומד מאחורי היוזמה שלכם, ומתוך כך ירצה לתמוך ביוזמה. לכן כדאי מאוד לעצב את הדף בצורה נקיה ואטרקטיבית…
    • הוסיפו לדף כמה תמונות טובות על היוזמה ומטרותיה. (על פי הכלל “תמונה אחת שווה אלף מילים”).
    • אם יתאפשר, הוסיפו לדף סרטון מושקע הקשור לרעיון של היוזמה. (על פי הכלל “סרטון אחד שווה אלף תמונות”).
    • חשוב לזכור שחל איסור זכויות יוצרים על סלוגנים, תמונות וסרטונים (ובקיצור המדיה). לכן אם אין לכם מדיה מקורית (שיצרתם בעצמכם) או שתעדיפו להשתמש במדיה קיימת שחל עליה חוק זכיות היוצרים, חובה לקבל אישור של בעלי המדיה לפני העלתם לדף (חבל לכם להיכנס לסיבוך משפטי עקב כך…) או לחלופין תוכלו לרכוש מדיה חוקית מהאתרים הנ”ל:
    • ברגע שהדף מוכן…. אתם עולים לאוויר. בהצלחה לכם וליוזמה!

  5. תהליך שיווק היוזמה הינה תלויה בכם. כאן זה המקום שניתן להפעיל קשרי/ כישורי הפרסום שלכם:

    • המטרה שלכם כעת היא לגרום לכמה שיותר אנשים להגיע לדף-יוזמה שלכם, להתרשם ממנה (כמובן לטובה, ובהתפעלות) ולתרום. תוכלו למצוא בקלות את הקישור של הדף ולפרסם אותו בקרב המשפחה, החברים ומכרים ככל העולה בדעתכם, ובכל הרשתות החברתיות השונות.
    • בדרך כלל התומכים העיקריים מגיעים משם, אך כמובן שניתן להוסיף בקשה לכל המוזכרים לעיל להעביר עבורכם את ההודעה הלאה לרשימות תפוצה נוספות.
    • למיטיבי לכת מומלץ אף לפתוח דף פייסבוק של היוזמה על מנת לקדם את היוזמה שלכם גם דרך האפיק הזה (אל תשכחו להוסיף שם את הקישור לדף היוזמה, שהרי ניתן לתרום בפועל רק דרכו).
    • מודעות בלוח המודעות השכונתית, בשלטי החוצות, בעיתונות (האינטרנטית או הפיזית), ברדיו או בטלוויזיה תמיד באות בחשבון אך זה כמובן תלוי בשיקולים שלכם (כלכליים בעיקר).
    • בנוסף יש לנו מערך של קשרים המקדמים את האתר “ציונות-סטארט” באופן כללי, כמו דיסק לכל תומך(גם אם היוזמה לא הגיעה ליעדה) וקידום יוזמות בעמודי הרשתות החברתיות של ציונות-סטארט.

  6. סיום גיוס ההיוזמה – בעצם תחילת היוזמה בפועל.

    • הגיוס עבר בהצלחה והצלחתם לגייס את הסכומים ששיערתם שתצטרכו לצורך היוזמה. (במסלול המדורג- הסכומים של המדרגה שהצלחתם לגייס לצורך מימוש המדרגה המדוברת).
    • אך כאן זה לא נגמר- העבודה הקשה רק מתחילה- מימוש היוזמה בפועל- המטרה שלשמה התאספנו כאן…

שיטות גיוס שונות המוצעות באתר:

ישנם שלושה מסלולים אשר ניתן לבחור מהן לצורך גיוס היוזמה שלכם- יוזמה רגילה, יוזמה מדורגת ויוזמה מתחדשת. לכל יוזמה, על פי האופי המיוחד לו, ניתן להתאים מסלול כך שיוכל לסייע ליוזם באופן היעיל ביותר, הן בתהליך הגיוס והן במימוש המיזם בפועל.

 יוזמה רגילה – היוזמה חייבת להשיג את יעד המימון שלה עד תאריך היעד שנקבע לו כדי לצאת לפועל. היתרון בסוג יוזמה היא הפשטות שלה.

יוזמה מדורגת – היוזמה מחולקת למדרגות מימוש שונות ומאפשרת לקבוע יעדי ביניים בדרך ליעד הסופי. כל מדרגה תוצג על ידי הישג יעד מסוים ביוזמה וצורך כלכלי למימושו. אם עד סוף הזמן שהוגדר, היוזמה עברה יעד מסויים יתאפשר לממש את היוזמה עד יעד זה. היתרון בשיטה זו היא האפשרות שגם אם לא מצליחים לגייס מספיק כספים כדי להוציא לפועל את מטרת היוזמה המלאה, עדיין אפשר להוציא לפועל מטרות ביניים קטנות יותר שעלותם בהתאם.

 יוזמה מתחדשת – בעיקרון זוהי סוג של הוראת קבע לזמן מוגבל שבין חודשיים ל12 חודשים. היתרון שבשיטה זו היא לממן יוזמות ארוכות טווח (למשל יוזמה שמעלה קמפיין מסוים פעם בחודש למשך שנה). בשיטה זו הגיוס יהיה לסכום החודשי הנצרך כפול מספר החודשים שנבחר. גם בסוג יוזמה זו יש חובה להגיע ליעד על מנת להוציא לפועל את היוזמה.


לעמוד ב אנגלית